W sytuacji podejrzenia włamania na swoje konto istnieje możliwość zablokowania dostępu do bankowości internetowej / aplikacji mobilnej. Metoda ta sprawdza się również w sytuacji gdy bank jest nieczynny.

Jak zablokować dostęp do bankowości elektronicznej?

Wyślij SMS o poniższej treści na nr telefonu +48 504 756 795 (koszt zgodny z taryfą operatora).

Blokada dostępu do Internet Bankingu

  • BI#identyfikator – gdzie BI to Blokada Identyfikatora, z telefonu z danych osobowych
  • BI#identyfikator#PESEL – gdzie BI to Blokada Identyfikatora z dowolnego numeru telefonu,

Blokada dostępu do Internet Banking i Aplikacji Mobilnej

  • BW#Identyfikator – z numeru telefonu powiązanego z klientem (w IB, SMSB, dane osobowe), gdzie Identyfikator to login do IB,
  • BW#Identyfikator#PESEL – z dowolnego numeru telefonu,

Blokada dostępu do Aplikacji Mobilnej

  • BM#identyfikator – blokada Aplikacji mobilnej Nasz Bank,
  • BM#identyfikator#PESEL – blokada Aplikacji mobilnej Nasz Bank z dowolnego numeru telefonu. 

 

 

Zasady bezpieczeństwa w sieci:

  • Nie otwieramy wiadomości i załączników otrzymanych e-mailem od nieznanych nam nadawców,
  • Nie otwieramy żadnych linków załączonych do wiadomości pochodzących z nieznanego źródła,
  • Nie otwieramy żadnych linków od firm kurierskich DHL, DPD lub sklepów internetowych OLX, ALLEGRO i nie podajemy tam loginów i haseł do bakowości internetowej.
  • Nie zapisujemy loginu, ani haseł dostępu w plikach tekstowych – takie pliki mogą zostać przechwycone przez programy i aplikacje szpiegujące,
  • Nigdy nie przesyłamy naszych haseł i loginów w wiadomościach tekstowych czy mailowych nawet do naszych bliskich,
  • Nie podajemy też w wiadomościach czy w rozmowie przez telefon naszych haseł i loginów – pracownicy banku nie będą o to prosić, z takimi żądaniami piszą i dzwonią zawsze oszuści podszywający się pod pracowników banku,
  • Warto zadbać o programy antywirusowe i chroniące przed hakerskim oprogramowaniem ( antyphishing)
  • W kontaktach Bank-Klient nie wykorzystujemy usług zdalnej pomocy przy użyciu pulpitu zdalnego. Przestępcy często wykorzystują tego typu narzędzia w atakach mających na celu wyłudzenie środków klientów.