Jak zapewniamy dostępność dla osób z indywidualnymi potrzebami
Wstęp do deklaracji
Obsługa bez barier to konkretne działania.
Bank Spółdzielczy w Sokołowie Małopolskim dokłada wszelkich starań, aby zapewnić dostępność oferowanych usług dla wszystkich użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami.
Naszym celem jest tworzenie przestrzeni – zarówno online, jak i stacjonarnie – przyjaznej i dostępnej dla każdego. Chcemy, aby każda osoba, niezależnie od swoich możliwości, mogła swobodnie korzystać z naszych produktów, usług i informacji.
Bank Spółdzielczy w Sokołowie Małopolskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swoich usług zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
Deklaracja dostępności dotyczy strony http://www.bssokolow.pl.
Dostępność cyfrowa
Strona internetowa Banku Spółdzielczego w Sokołowie Małopolskim https://bssokolow.pl jest regularnie aktualizowana i dostosowywana do wymagań dostępności, zgodnie z Ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z dnia 26 kwietnia 2024 r.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z wymogami ustawy z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Wprowadzone udogodnienia
W trosce o zapewnienie pełnej dostępności wdrożyliśmy następujące funkcje:
Wtyczka dostosowująca stronę
Zainstalowano wtyczkę która, umożliwia korzystanie z wersji wysokiego kontrastu, powiększenia czcionki oraz dodatkowych opcji ułatwiających nawigację (skalowanie treści, zaznaczenie nagłówków, tryb czytania, ustawienie wysokości linii oraz odstępu miedzy literami).
Opcja powiększania czcionki
Umożliwiamy powiększenie czcionki każdego elementu strony.
Linki wizualne
Wszystkie linki na stronie są wyróżnione wizualnie dla łatwiejszej nawigacji.
Obsługa skrótów klawiszowych
Strona obsługuje popularne skróty klawiszowe, co usprawnia poruszanie się po serwisie.
Opcje kontrastu i dostosowań wizualnych, w tym:
- Skala szarości (monochromatyczny)
- Jasny kontrast
- Ciemny kontrast
- Wysokie nasycenie
- Niskie nasycenie
- Opcja odwróć kolory
- Jasne tło
- Podświetlenie linków
- Czytelna czcionka
Mapa strony i wyszukiwarka
Dostępne bezpośrednio z poziomu strony głównej.
Wersja wysokiego kontrastu
Możliwość uruchomienia trybu wysokiego kontrastu za pomocą myszy (kliknięcie).
Brak elementów dźwiękowych i migających
Strona nie zawiera automatycznie uruchamianych dźwięków, których nie można zatrzymać.
Strona nie zawiera elementów powodujących gwałtowne zmiany jasności ani migotania.
Spójność układu
Układ i działanie menu oraz nawigacji są spójne na wszystkich podstronach.
Nawigacja za pomocą klawiatury
Struktura strony umożliwia logiczną nawigację.
Etykiety pól formularzy
Jasne i jednoznaczne oznaczenie pól formularzy zapewnia łatwe ich rozpoznanie.
Niezgodności z wytycznymi
- Wśród opublikowanych grafik niektóre nie posiadają opisu alternatywnego lub opis jest jednowyrazowy.
- Niektóre elementy graficzne nie zapewniają wystarczającego poziomu kontrastu.
Oddziały
W naszych oddziałach znajdą się urządzenia, które ułatwią korzystanie z usług bankowych osobom z niepełnosprawnościami, m.in.:
- pętla indukcyja ( w siedzibie głównej Banku)
- lupy
- ramki do podpisów
Pracownicy
Nasi pracownicy zostaną przeszkoleni, aby mogli właściwie wspierać klientów ze szczególnymi potrzebami
Dostępność bankomatów
Bank Spółdzielczy w Sokołowie Małopolskim dokłada starań, aby jego usługi – w tym obsługa bankomatów – były dostępne dla jak najszerszego grona klientów, również tych z niepełnosprawnościami. W tym celu Bank współpracuje z siecią bankomatów Planet Cash, które oferują rozwiązania ułatwiające korzystanie z urządzeń osobom z różnymi potrzebami. Należy jednak pamiętać, że dostępność konkretnych funkcji może się różnić w zależności od producenta i modelu danego bankomatu.
Bezdotykowa obsługa
Bankomat zlokalizowany w siedzibie głównej Banku umożliwia również obsługę za pomocą technologii NFC (zbliżeniowej), co może ułatwić korzystanie z urządzenia osobom z ograniczoną sprawnością motoryczną.
Nasze zaangażowanie w dostępność
Zależy nam, aby korzystanie z naszych usług było proste i dostępne dla każdego klienta, niezależnie od indywidualnych potrzeb. Wprowadzane przez nas udogodnienia mają na celu zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa, szczególnie dla osób z różnymi formami niepełnosprawności. W razie pytań lub potrzeby wsparcia przy obsłudze bankomatów, nasz personel chętnie służy pomocą.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich
Badanie dostępności
Ostatnie badanie dostępności strony zostało przeprowadzone 27 czerwca 2025 r. za pomocą narzędzia WAVE Web Accessibility Evaluation Tools.
Wynik oceny wskazuje, że strona internetowa https://bssokolow.pl spełnia wymogi dostępności w 95 – 99%.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji: 27.06.2025 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 27.06.2025 r.