Jak zapewniamy dostępność dla osób z indywidualnymi potrzebami

 

Wstęp do deklaracji

Obsługa bez barier to konkretne działania.

Bank Spółdzielczy w Sokołowie Małopolskim dokłada wszelkich starań, aby zapewnić dostępność oferowanych usług dla wszystkich użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami.

Naszym celem jest tworzenie przestrzeni – zarówno online, jak i stacjonarnie – przyjaznej i dostępnej dla każdego. Chcemy, aby każda osoba, niezależnie od swoich możliwości, mogła swobodnie korzystać z naszych produktów, usług i informacji.

Bank Spółdzielczy w Sokołowie Małopolskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swoich usług zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Deklaracja dostępności dotyczy strony http://www.bssokolow.pl.

 

Dostępność cyfrowa

Strona internetowa Banku Spółdzielczego w Sokołowie Małopolskim https://bssokolow.pl  jest regularnie aktualizowana i dostosowywana do wymagań dostępności, zgodnie z Ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z dnia 26 kwietnia 2024 r.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z wymogami ustawy z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

 

Wprowadzone udogodnienia

W trosce o zapewnienie pełnej dostępności wdrożyliśmy następujące funkcje:

 

Wtyczka dostosowująca stronę

Zainstalowano wtyczkę która, umożliwia korzystanie z wersji wysokiego kontrastu, powiększenia czcionki oraz dodatkowych opcji ułatwiających nawigację (skalowanie treści, zaznaczenie nagłówków, tryb czytania, ustawienie wysokości linii oraz odstępu miedzy literami).

 

Opcja powiększania czcionki

Umożliwiamy powiększenie czcionki każdego elementu strony.

 

Linki wizualne

Wszystkie linki na stronie są wyróżnione wizualnie dla łatwiejszej nawigacji.

 

Obsługa skrótów klawiszowych

Strona obsługuje popularne skróty klawiszowe, co usprawnia poruszanie się po serwisie.

 

Opcje kontrastu i dostosowań wizualnych, w tym:

  • Skala szarości (monochromatyczny)
  • Jasny kontrast
  • Ciemny kontrast
  • Wysokie nasycenie
  • Niskie nasycenie
  • Opcja odwróć kolory
  • Jasne tło
  • Podświetlenie linków
  • Czytelna czcionka

 

Mapa strony i wyszukiwarka

Dostępne bezpośrednio z poziomu strony głównej.

 

Wersja wysokiego kontrastu

Możliwość uruchomienia trybu wysokiego kontrastu za pomocą myszy (kliknięcie).

 

Brak elementów dźwiękowych i migających

Strona nie zawiera automatycznie uruchamianych dźwięków, których nie można zatrzymać.

Strona nie zawiera elementów powodujących gwałtowne zmiany jasności ani migotania.

 

Spójność układu

Układ i działanie menu oraz nawigacji są spójne na wszystkich podstronach.

 

Nawigacja za pomocą klawiatury

Struktura strony umożliwia logiczną nawigację.

 

Etykiety pól formularzy

Jasne i jednoznaczne oznaczenie pól formularzy zapewnia łatwe ich rozpoznanie.

 

Niezgodności z wytycznymi

  • Wśród opublikowanych grafik niektóre nie posiadają opisu alternatywnego lub opis jest jednowyrazowy.
  • Niektóre elementy graficzne nie zapewniają wystarczającego poziomu kontrastu.


Oddziały

W naszych oddziałach znajdą się urządzenia, które ułatwią korzystanie z usług bankowych osobom z niepełnosprawnościami, m.in.:

  • pętla indukcyja ( w siedzibie głównej Banku)
  • lupy
  • ramki do podpisów

 

Pracownicy

Nasi pracownicy zostaną przeszkoleni, aby mogli właściwie wspierać klientów ze szczególnymi potrzebami

 

Dostępność bankomatów

Bank Spółdzielczy w Sokołowie Małopolskim dokłada starań, aby jego usługi – w tym obsługa bankomatów – były dostępne dla jak najszerszego grona klientów, również tych z niepełnosprawnościami. W tym celu Bank współpracuje z siecią bankomatów Planet Cash, które oferują rozwiązania ułatwiające korzystanie z urządzeń osobom z różnymi potrzebami. Należy jednak pamiętać, że dostępność konkretnych funkcji może się różnić w zależności od producenta i modelu danego bankomatu.

 

Bezdotykowa obsługa

Bankomat zlokalizowany w siedzibie głównej Banku umożliwia również obsługę za pomocą technologii NFC (zbliżeniowej), co może ułatwić korzystanie z urządzenia osobom z ograniczoną sprawnością motoryczną.

 

Nasze zaangażowanie w dostępność

Zależy nam, aby korzystanie z naszych usług było proste i dostępne dla każdego klienta, niezależnie od indywidualnych potrzeb. Wprowadzane przez nas udogodnienia mają na celu zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa, szczególnie dla osób z różnymi formami niepełnosprawności. W razie pytań lub potrzeby wsparcia przy obsłudze bankomatów, nasz personel chętnie służy pomocą.

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

 

Badanie dostępności

Ostatnie badanie dostępności strony zostało przeprowadzone 27 czerwca 2025 r. za pomocą narzędzia WAVE Web Accessibility Evaluation Tools.

Wynik oceny wskazuje, że strona internetowa https://bssokolow.pl spełnia wymogi dostępności w 95 – 99%.

 

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: 27.06.2025 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 27.06.2025 r.